lördag 21 mars 2015

FOTO 80 ROCKA SOCKORNA (EGET TEMA 6)





Nathea Anemyr från småländska Storebro skapade evenemanget Rocka Sockorna med hjälp av sin mamma Erica Rinaldo för att hedra sin 13-åriga syster Noelle alla andra som har Downs syndrom. Evenemanget är ett svar på den amerikanska kampanjen "Rock your socks" skapad av Down syndrom international. Den officiella Downs-syndromdagen är idag den 21 mars och på fredagen uppmanade Nathea skolor och arbetsplatser att visa att annorlunda är bra. Flera av barnen och personalen på min skola kom i olika sockar och vi rockade loss!
"Nathea och jag vill utmana alla skolor och alla arbetsplatser (och alla andra som vill)! Hjälp mig visa att det är bra att vara annorlunda! Fredagen 20 mars vill jag att vi ska hjälpas åt att hylla våra olikheter. Jag vill att andra också ska förstå hur roligt det är med annorlunda."   
Klicka på citatet för att läsa mer.

9 kommentarer:

  1. Bra bilder till ett bra initiativ! Alla ska kunna ha sin plats i samhället och bli accepterad som man är!

    SvaraRadera
  2. EN jättebra idé som verkligen gav utslag - himmel vad det har rockats sockor i Sverige under gårdagen:) Hoppas det gör lite nytta också, att eftertanken finns där - det är ju en viktig tanke; att låta alla vara de de är, olika!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Vi rockade också :D Prickigt och randigt var populärt!

    SvaraRadera
  4. Ett härligt initiativ och ett såå viktigt budskap! Fina bilder blev det på alla olika... det blir ett bra tema till nästa år :)

    SvaraRadera
  5. Ett bra budskap! Min klass hängde också med!

    SvaraRadera
  6. Det är något som alla borde göra!

    SvaraRadera
  7. Underbart och alla är lika värda! Skönt foto du fick till!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  8. Härligt initiativ av "skaparen" och fin bild av dig! Alla är lika mycket värda och det är så viktigt att bisa att vi tycker det. <3

    SvaraRadera